17.mai..PÅ MIN MÅTE

..tja..så er det jaggu bursdag i dag..med store bokstaver..ei bursdagsfeiring som haler og drar små & store inn i finstasen, og ut av hus & hjem.

Vet ikke helt, men jeg har aldri vært noe for denne feiringa av nasjonaldagen. Greit nok at man styra bare værre når guttungen var liten – men om jeg likte det? Nei!!

Men nå er guttungen voksen, og ho gamla gjør som ho vil. Jeg er jo på langtur med kongen, og endte opp på Hitra utenfor Trondheim i natt. Bestevennen min er for tida der med båten han jobber på – og da ble det naturlig å “plage” han..så i natt har jeg sove i køya, og her er utsikten jeg hadde da jeg sto opp.

Ble en smuuule seint før jeg var fremme, men kompisen var grei han som holdt seg vår og fikk losa meg ombord. Og det var jaggu greit å få hjelp til, da båten ligger på slippen og jeg måtte høøøyt oppover..og så bortover ei ganske luftig bru-sak..har enda liiitt tendenser til høydeskrekk, men wuhuu, wihiii og hehe 😉

Da man endelig var våkna til og formiddagsmårra-kaffen var fortært..


 

..surra vi først rundt på båten. Syns det er like morsomt hver gang jeg er ombord, å få rundtur for å se hva som er gjort siden sist 🙂

Og så var jeg så heldig å gå til dekka bord til middag..fantastisk 🙂


 

Resten av dagen har egentlig gått med til kos og å “rive kjæft” med kompisen. Blir vel å tusle oss en tur opp å kikke litt på kongen.. Han har litt problem med bl.a ene blinklyset..det hengte seg oppe i natt, så jeg kjørte rundt og så ut som et juletre..trur piskandø han er surken på meg, for at han måtte kjøre så lenge under ett, hehe.

 

#blogg #hverdagsblogg #turblogg #båt #slipp #koøye #venner #vennskap #mai 17mai #festdag

8 kommentarer
    1. så koselig att du fikk en fin dag ilag med en god venn da på 17 mai )) blir spennende å se hvor langt du kommer før du snur snuten hjemover ,hihi bare du koser deg så er det det viktigste

    2. For en koselig måte å feire på. Jeg har ikke feiret særlig på 30 år. Har jo ikke og har ikke hatt barn..så da har det vært litt annen måte å bruke dagen på 🙂

    3. fruensvilje: Ja det har vært en dag vel verdt å ta med i “minneboka” 🙂 Hehe..jeg er også spent på hvor jeg havner til slutt 😉

    4. frodith: Ja tro meg, det var gull verdt..er så godt med sånt vennskap 🙂 Ser den..jeg har da bare én..og var egentlig veldig glad da han ble så gammel at jeg “slapp unna” alt styret 😉

    5. Så bra du er “i havn” hihih..Godt at du har kost deg på din måte..det er det man skal gjøre…ikke bli tvunget til noe man ikke vil.. Ha en god kveld med vennen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg