ENDELIG KLAFFA DET

Vi har et flott sted en liten times kjøring utenfor Harstad, i nabokommunen Kvæfjord, som ligger innerst i Austerfjorden. Det er flott å være der, både for dagsturer, teltturer og for de med campingbiler. Det er lagt til rette for grilling, og det er til og med satt opp en utedo..Om høsten er det såkalte Austerfjord-treffet der…da er det utstilling av veteranbiler og boder med masse koselig ting.

Jeg har vært der mange, mange ganger i årenes løp – både alene og sammen med slekt og venner..både på dagsturer og på teltturer..men i år har det blitt bare tull til nå. Første gangen jeg var innover der, var det enda så mye snø at selv ikke kongen min klarte å komme frem. Neste gang jeg prøvde, ble jeg “overfalt” av et så kraftig, uventa snøvær, at jeg hadde problemer med å se veien..og da er det ikke mye koselig å skulle kose seg, nei..

Men i dag klaffa det..Etter at jeg hadde surra rundt og spist is og tatt bilder av egentlig bare tull, fant jeg ut at jeg skulle ta meg en tur innover og sjekke forholdene. Ikke så mye sol og litt småsur vind – men så snart bålet var tent, kom varmen sigende i kroppen, og jeg satt der et par timer før jeg kursa meg hjem <3

Som sagt – en del vind – men vakker utsikt utover fjorden =)

Rett over ligger ei lita bygd som heter Botnjorda..ikke mange sjelene som klorer seg fast der – men det er en utrulig flott plass =)

 

Mat må man ha..halvt svartsvidd brødskive med majones og bålstekte fiskekaker er knallers..

..og litt svenks rett-i-koppen-fruktsuppe til “dessert”.. Oh lykke <3

Vinden løya litt etter hvert..og himmelen ble en smuuule blåere <3

 

Et flott sted, ikke bare for camping, men også for å tusle rundt og utforske..

 

Satt som sagt et par timer og kosa meg der. Er så deilig når alt klaffer slik. Men til syvende og sist måtte jeg bare sette nesa hjemover, da jeg hadde lovet sønnen min en skikkelig middag i dag (som i hans hode betyr noe med chips/pommes frites..så da ble det løvbiff, chips & bernaise 😉
Og det var egentlig i grevens tid (hmm..hvorfor heter det det??), fordi da jeg hadde pakka sammen og skulle dra – begynte det jaggu å snø – igjen!!

 

#blogg #hverdag #hverdagsliv #hverdagsblogg #tur #turblogg #turmenneske #friskluft #friluftsliv #bål #bålkos #bålkaffe #bålmat #fjell #fjord #austerfjord #kvæfjord #troms

10 kommentarer
    1. Jeg sitter her og rister paa hodet. Snoe igjen – gaar det an. :,D
      Men dokker i nord gjoer no d beste ut av vaeret og du koser deg veldig, d e saa bra :-)))
      D e forresten alt for kjoelig enda her i Berlin ogsaa og en god del regn. Ikke noe aa skryte av.
      God kveld til deg 🙂

    2. Sola: Ja huff..tar lang tid før våren kommer skikkelig i år..men – vi her i nord er jo for så vidt vant til det 😉 Og ja – jeg koser meg uansett, jeg =)) Synd det er dårlig vær hos deg også..får krysse finger og tær for at det blir bedre snart =) En riktig god kveld til deg også <3

    3. Så heldig du var da…som fikk en flott dag ute! og det så helt herlig ut der! Flotte bilder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg