TØBBEKAKE-MÅRRA =)

Hey & hopp, alle sammen..i dag føler jeg meg tre hakk mer hyper enn normalt..vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn – men tenker jeg får la det stå til, så oppdager jeg det vel tids nok, hehe 😉 
Har ikke sovet så veldig mye i natt – medisineringa slo feil – igjen. Det skjer nemlig en del ganger, at den tar smertetoppene – men også søvnen i samme slengen. Men jeg tenker at det er egentlig greit, det..tross alt bedre at jeg er våken og smertefri, enn at jeg ligger våken på grunn av smertene 😉

Huffda og unnskyld…det var jo ikke meninga at jeg skulle lage et syte-innlegg nå..tvert om..dette skulle jo liksom være et WUHUUU & WIHIIII og GOOOD MÅRRA-innlegg. For etter å ha sittet i evigheter i natt og samla energi ved å glo på en nesten full måne..


 

fikk jeg sove noen timer – og våknet – som sagt, proppfull av energi. Det er ikke bestandig like greit å vite hva man skal gjøre med den energien, tidlig på mårran når alle andre (les: guttungen) sover..så da ble det til at jeg laga “Tøbbekake-røre” og overraska guttungen med nystekte Tøbbekaker til frokost =)

 


 

Okey – ei rask forklaring..et par andre navn på disse, er Lapper og Muffeluffer..men for en god del år tilbake – da guttungen var liten og Teletubbiene var populære, var jeg dagmamma..og brukte da og lage lunsj til ungene. Og en av de tingene jeg brukte å lage, var da disse “lappene”..som ungene ment lignet på de tubbie-kakene Teletubbiene spiste…derav ble de – på godt nordnorsk – hetende Tøbbekake 😉

Og her er oppskrifta, hvis noen vil ha:

“TØBBEKAKER”

2 egg
1 kopp sukker
3 kopper mel 
1 kopp melk
1,5 ts bakepulver
1,5 ts vaniljesukker

Pisk egg og sukker..bland i alt det andre til ei litt tykk røre. Settes med skje på middels varm stekepanne, og stekes til de er gylne på begge sider =)

Jupzi-jepzi-pepzi…ha en nydeligvakker dag da, alle sammen <3

 

#blogg #hverdag #hverdagsliv #hverdagsblogg #litesøvn #nattevåken #måne #energi #samleenergi #tirsdag #morgen #frokost #tubbiekaker #lapper #muffeluffer #oppskrift

10 kommentarer
    1. Åååå det så godt ut! og ja..de er så myke og gode..nammmmm…:-) Så kjedelig med en dårlig natt..men som du sier..bedre å være våken og smertefri, en ligge å vri seg i smerter..Helt enig..Det er lov å klage litt..og jeg håper du får en flott ny dag! Du klarer nok å vri dagen til noe positivt du!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er absolutt en favoritt her i huset – ikke bare til frokost 😉 Og takk..dagen blir sikkert bra, den..gidder liksom ikke tenke så mye på søvn og vondt´er..dermed har jeg mer tid til å tenke på morsomme ting i stede, hehe 😉 =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg