HJEM KJÆRE HJEM..?

Joda..da var jeg jaggu hjemme igjen, etter ei fantastisk flott helg sammen med søstera mi og familien hennes på øya. Føler meg skikkelig bortskjemt, faktisk..bare skravling og koz, og gått til dekka bord <3

Men nå er jeg altså hjemme igjen..home, sweet home..for enda noen dager. Er jo enda en god del som må pakkes og kjøres på lagring..og så – ikke minst – vaskinga etterpå. Men trur dere jeg gidder å tenke for mye på det akkurat nå?…eeeh..nei!

Yezzz…rot-boden til ho gamla, hehe =P


 

Jeg vurderte først å ta meg en tur ut i fjæra eller i skauen..men valgte rett og slett hoppe å i koseklærne, kokte meg ei svær kanne kaffe og så tusla jeg meg på utsiden, med boka jeg leser og litt numse-namse-mat.

Satt ute i godt og vél et par timer, før jeg begynte å vurdere å gå inn. Det ble småkjølig på hendene av å holde boka, så jeg la den fra meg ei stund for å varme fingrene litt..hmm..hadde lagt den med baksiden opp, og ble nå sittende å myse litt på det som sto der. Jeg hadde jo skumlest på baksiden hva den handlet om – men ikke noe mer. Men nå så jeg at det står – med store bokstaver – BOKEN BAK STORFILMEN.. Kremt!! Hvilken storfilm? Hehe..av og til er jeg bare så inn i granskauen fjern, at jeg får ikke med meg noe…så snur jeg den med forsiden frem..jaddaaa..der ser jeg nå – etter å ha kommet halvveis i handlingen – et stort, rødt merke på permen, som opplyser at det er laget film av den..oh gremmelse!!

Så dermed – etter en del småhumring og hoderisting over min egen fjernhet, tusla jeg meg inn..fant filmen Labor Day (Sensommerdager) på nett – og skal nå få med meg resten av boka som film-variant…og SÅ kan jeg eventuelt lese den ferdig senere. Jeg fordrar nemlig ikke å se en film etter at jeg har lest ei bok – blir bestandig så skuffa over manglende handling – så her berga jeg meg akkurat 😉

Med andre ord, kun sløving på høgt plan i kveld, for å lade batteriene til i mårra. Da er det ny venninne-jobbdag som står for tur..og sååå kan jeg begynne å ta litt tak i mitt eget rot..tror jeg, hehe 😉

 

#blogg #hverdagsblogg #helg #søndag #kveld #søndagskveld #hjem #hjemme #friskluft #kosemat #kaffe #lese #bok #film #sløve #sløvedag 

10 kommentarer
    1. kjekt å se film,men det er avslappende å lese innimellom også,sprek du som sitter ute i kulden og leser da )) lykke til med videre pakking,når du er i siget da hi hi

    2. Så herlig å bare slappe av..og det rote rommet ditt er jo ikke veldig rotete i forhold til mine..ja..for jeg har ikke bare et..men mange roterom..hihih og skuffer..Håper du har ladet gått opp i kveld..og er klar for ny dag i morgen! ha en god kveld!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er godt av og til 🙂 Hehe..såpass..godt å vite at man er flere om å ha rote-rom 😉 Og ja, jeg har fått lada opp kjempemasse – og “good to go” i mårra 🙂 En riktig god kveld til deg også 🙂

    4. suttung: ..mnjaaa..kanskje..bruker av og til å lese bøker ETTER at jeg har sett en film, fordi da får jeg påfyll av tanker og følelser som ikke kom frem i filmen. Har prøvd andre veien noen ganger – å se filme etter å ha lest boka – og ble like skuffet hver gang..nettopp fordi de ikke klarer å gjengi det personene tenker og føler.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg