SOVE? ..NEIDA..

Kan ikke annet enn å le..jeg lærer jo aldri!! =) I dag hadde jeg muligheten til å sove litt lenger, fordi den opprinnelige planen min (å snekre kasse til kongen) utgikk, til fordel for en kjørejobb utpå dagen/ettermiddagen i dag.
Men trur du jeg klarte å tenke så langt i går kveld, da ungdommene (guttungen og kjæresten) lurte på om jeg orka bake pluski til dem. De skal feire at de har vært sammen 5 mnd, og kose seg med god mat – som hun skal lage til han er ferdig på jobb <3 ..men så var det de pluskiene, da..(hva i granskauen ER pluski, forresten?)

Så jooooda..SELVFØLGELIG skal jeg bake..hehe..og dermed måtte jeg opp og på butikken før 8 i mårrest, for å rekke å bli ferdig med alt før jeg skal kjøre..jadda..

Pluski-deigen er satt…et eller annet russisk (?) bakverk med kanel & sukker..


 

 

Fikk nå ferdig pluskiene (herregudogfaderda..for et ord..har problemer med å la være å tenke på det..pluuuuski..plusssski..pluskiiiii..krem, jah..)
Som sagt – bakverket ble ferdig – og godt smakte det også 😉


 

Og innimellom all knaing, elting og steiking, føyk jeg rundt å “fotoshoot´a” meg selv til utfordringa til Frodith – og sjaina leiligheta, så ungdommene slipper å bli angrepet av aggressive hybelkaniner (hva HYBELkaniner gjør i ei leilighet, kan man da undres på.. 😉

Jupp..det må man fundere på, over en kopp kaffe 😉

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #husarbeid #husoghjem #bake #hvetebakst #pluski #kaffe #koffein

6 kommentarer
    1. Så snill du er da…og det navnet har jeg heller aldri hørt om før…er det som en kringle da? Jeg klarer aldri å sove lenge…oppe til samme tid hver dag..skulle så ønske jeg klarte å ligge men når jeg først våkner, så er det bare å få opp kroppen og komme igang..Det ser godt ut med pluski da…hihih

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: ..vil si det smaker en blanding av kringle og kanelboller 🙂 Ja det er jo det..får liksom ikke helt til det der med soving.. da er det like greit å gjøre noe til gangs 😉

    3. Nu va æ sekker på at pluski va et nordnorsk ord æ ikje hadd fådd me mæ. Godt det va nåkka russisk. De så mæktig go ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg