KVELDSBABBEL

Dagen i dag har vær god! Litt lang – litt vond – men alt i alt god.
Lang, fordi jeg ikke sov i natt, siden tanna plaga meg..
Vond, fordi jeg bokstavelig talt hadde vondt store deler av morgenen og ettermiddagen..både i tanna – men også i en betent arm..
God, fordi jeg kom meg ut i min elskede natur og fikk kjenne lukta av hav og bål. Fordi jeg nå er kvitt den vonde tanna..og fordi jeg har medisin som hjelper mot betennelsen, så jeg vet jeg blir bedre etter hvert.

Så ja – dagen i dag har vært god <3

Nå sitter jeg å glor på en serie på Netflix – the Originals – om vampyrer, varulver, hekser og sånne trivelige ting som jeg liker. Koser meg med litt sein kaffe og en aldri så liten kakebit – Brioche – nammmm <3
Og alle dumme tanker om at jeg IKKE burde innta sånt på denne tiden av døgnet, er jeg superflink til å ignorere..jeg lever i nuet, derfor: har jeg lyst – har jeg lov – enkelt & greit.. 😉 

 

Ha ei riktig god natt etter hvert da, alle sammen =)
 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #mandag #kveld #roligstund #serie #netflix #kos #kake #brioche #kaffe #lys #levendelys #stearinlys 

10 kommentarer
    1. Her ser man at jeg ble satt til andre arbeidsoppgaver fordi jeg ikke ville komme til møte de hadde satt opp da det var et meget kort varsel og jeg her ville vurdere om jeg skulle ha med advokat. Så bestemmer arbeidsgiver at vi skal ha eget møte med min advokat, noe jeg aldri hadde tenkt på. Når arbeidsgiver vil styre bruken av advokat sier jeg opp advokaten. Så bestemmer arbeidsgiver at jeg da ikke vil møte uten advokat – som om jeg ikke følger opp dette – men jeg hadde da aldri tenkt å ha noe eget møte med advokat, men å bruke advokat til alle de spontane møtene arbeidsgiver satte opp. Og da sier arbeidsgiver at jeg må levere nøkkelkortene. Og så får jeg permisjon uten lovhjemmel. Dette er jo helt absurd. En arbeidsgiver kan da ikke sette en til andre arbeidsoppgaver og bruke sin styringsrett fordi en ikke vil gå til et møte uten advokat – en har jo rett til å ha med noen til alle møter med arbeidsgiver. Og så lager de altså så et styr om at jeg ikke vil ha eget møte med advokat og at jeg ved flere anledninger har sagt at jeg ikke vil komme uten advokat – ja og da til de vanlige spontane møtene. Hvorfor var det så vanskelig å sette opp litt lenger frist så advokaten hadde mer mulighet til å komme på de vanlige møtene? Hvorfor var det så viktig at jeg kom uten noen ved min side på de spontane møtene? Og dette syntes flere advokater var greit. At jeg skrev om de på facebook overgikk at de som en statlig arbeidsgiver gav faen i lover og regler.

    2. Uff, det er ikke godt å ha vondt. Er veldig glad for at du fikk fikset på det og har medisiner for armen 🙂
      Liker tankegangen din 🙂 Kos deg videre med kaffe og kake.
      Ha en fin kveld <3

    3. Så bra du har fått ordnet tanna..og da ble det jo en fin dag ja…kos deg med kake og kaffe…man må kose seg mens man kan!! god bedring med armen! og ha en god kveld og natt!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det var rett og slett deilig at alt ordna seg..så gjett om jeg kosa meg med kaffen og kaka, hehe 😉 Takk for det – og en god kveld og natt til deg også =)

    5. Liker ogsaa tankegangen din. Og jeg syns du ser veldig lyst paa tingene, selv om du ikke har det saa enkelt. Det er viktig.
      Ha en riktig god kveld videre og kos deg :-)))

    6. Sola: Takk for det =) For meg er det blitt en naturlig del av hverdagen, å hente frem lyspunktene..for da blir de byrdene man har. mye lettere å bære =) En riktig god kveld til deg også =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg