HAR JEG EGENTLIG LOV Å VÆRE LEI?

Heisann i kveldingen, godt folk..håper dere har hatt en god dag – og en flott kveld =) 
Selv ble jeg sittende som en tom-sekk når jeg kom hjem i dag. Etter bursdagsfeiring og øy-hoppingen (tidligere innlegg) valgte jeg altså å kjøre rundt i stedet for å ta ferga – og var ikke hjemme før klokka var nærmere syv i kveld.. Normalt sett ELSKER jeg å kjøre bil – og benytter hver en anledning jeg har, til å være bak rattet. Men av en eller annen merkelig grunn, er jeg rimelig sliten akkurat nå – eller rettere sagt drittlei det meste. 

Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at selv om energien raser rundt i årene mine til enhver tid – så betyr det ikke nødvendigvis at kroppen min er noe glad i meg, for måten jeg behandler den på.
Jeg har tross alt bl.a fibromyalgi – men like forbanna fyker jeg rundt og bærer på store skap og skrivepulter – alene – og løfter og hepser hit og dit, store esker fylt med alt fra bøker til kopper og kar..og velger å kjøre en bil der jeg må bruke fysisk styrke for å holde den på veien når vi kjører i humper, fordi rattet “slår”…og søvn er noe oppskrytte greier, fordi jeg sover i snitt 4 timer pr.natt.. 
Så selvfølgelig skjønner jeg HVORFOR jeg datt i hop her..

Men tankespinnet mitt går mer på om jeg egentlig har lov å være lei..? Jeg mener – sånn egentlig..i mitt hode – nei!!
Det er ingen som har tvunget meg til å (unnskyld nordlænningen i mæ) rævkjøre kroppen min på den måten jeg gjør..det er et bevisst valg jeg har tatt, å bruke musklene mine som om jeg var body-builder, og velge å kjøre over 3 timer i en egenrådig bil, fremfor å bruke under én time – og så bare sitte å slappe av på ferga..

Så egentlig skal jeg bare ti stille og slutte å surke..jeg vet jo at bare jeg får tenkt meg om, blir alt bra – og i mårra er alt tilbake til normalen.

Men først..liiiiitt “oh-æ-synes-så-synd-på-mæ-sjøl” kos, hehe 😉

Jadda..det var litt surkete tankespinn fra meg – som avslutning på ei kanon-bra uke 😉

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #tanker #fundere #frustrasjon #lei #sliten #diagnose #sykdom #valg #kveld #kveldskos #godnatt

5 kommentarer
    1. Jo, det er lov det……. en skal kunne klage og syte innimellom…… du er så full av energi, skulle bare mangle om ikke lufta gikk ut av ballongen innimellom <3

    2. Margrethe: Hehe..joda..er i alle fall veldig greit, for jeg bruke vanligvis ikke lange stunda på å komme meg på banen, igjen 😉 <3

    3. Ja det er lov å bli litt lei..vi tar oss sammen alt for mye..og det vil til slutt komme en “down” periode..kjenner igjen det..Jeg måtte lære å slappe av..var litt vel aktiv for mitt eget beste..og måtte roe ned..så mitt motto er; less is more..Så om jeg klarer å ikke gjøre for mye en dag så er det en seier..Men jeg er blitt veldig flink..for det verste var at jeg slet med dårlig samvittigehet når jeg ikke gjorde så mye…og DET er heller ikke noe godt..Men nå har jeg mine rutiner..jeg har også fibro…og mye annet..så skjønner hva du mener…ny dag i morgen! God natt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg