FINNSKOG-SPØKELSA

Satt å bladde litt i bilde-arkivet mitt – og kom over en mappe med noen snodige fenomener.

Det er tatt på Frysjøberget utenfor Kirkenær (Grue kommune.) Vi var flere stykker som var å traska litt rundt i skauen, ved et lite hus der du etter sigende av og til kan se ei avdød, gammel dame sitte ved vinduet og vente på mannen sin som aldri kom hjem..
I tillegg skulle det visstnok i riktig gamledager ha foregått en del dyre-bloting rett nedenfor der..

Nå så ingen av oss den gamle dama..men til gjengjeld fanget jeg noe veldig kult på kamera. Brukte faktisk mobiltelefonen da. Det var kveld, så derfor var det jo mørkt ute, men jeg tenkte jeg skulle prøve å ta bilde av huset og svigerbroren min som sto foran meg, uansett – og holdt på å ramle på rævva..for det “veltet” hvite stråler – som hvitt nordlys – opp av bakken foran meg. 


 

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro, fordi når jeg rettet kamera litt mot venstre, der søstera mi sto, var det ingen ting. Men så snart jeg prøvde å ta nye bilder mot der jeg prøvde først, var det mye bevegelse foran meg. Så-  etter å ha knipset noen bilder – med stadig vekslende resultater – fikk jeg sønnen min til å ta bilder av meg. Jeg sto muse stille, og han tok bildene med 3 sekunders mellom. I tillegg fikk jeg han til å holde telefonen så langt ned og unna seg, at jeg var sikker på at det ikke var dugg fra pusten som kom foran linsa.

Ikke vet jeg – og hver og én kan gjøre seg opp sine meninger. Men jeg er overbevist om at det finnes energier som henger igjen når mennesker går bort – og at det var noen sånne som var nysgjerrige på hva vi gjorde der..

#blogg #hverdag #hverdagsliv hverdagsblogg #fotoarkiv #energier #spøkelser #gjenferd #overnaturlig #finnskogen #frysjøen #grue

15 kommentarer
    1. Dette er jeg sikker på å 🙂
      Vi har mange rundt oss som er her av forskjellige grunner. Har sett og følt dem.
      Tror det er derfor jeg trives så godt i gamle hus, der er jeg aldri alene 🙂

    2. Har bare sett ei dame en gang. Men faren min er her i blant og blåser røyken sin rett i nesa mi (rød mixtur) Det er helt forferdelig, river nedover i halsen og brystet. Og det er bare jeg som kjenner det 🙂 Han døde i 83.
      Det alternative er spennende.

    3. Hanne: Åh ja..det alternative er veeeldig spennende =) ..hmmm..det var jo ikke særlig koselig, da..har du forklart han at du syns det er ekkelt, og spurt han om han kan slutte å blåse den rett i nesa di?

    4. Ja, men det er vel hans måte å fortelle at han er hos meg i blant 🙂
      Skulle ønske jeg kunne sett han og pratet med han. Men den evnen har jeg ikke. Har lest mange bilder både av døde og levende. Prøvd med han å, men få ikke frem noe. Så jeg er nok ikke klar for det 🙂

    5. Hanne: Du har nok rett i det,ja..og det er jo tross alt ikke hver dag det skjer, regner jeg med =) Har heller som sagt ikke evnen til å se..i alle fall ikke på kommando..blir heller et lite flash her og der..så du er nok inne på noe der, om ikke å være klar..
      Men føler dem, gjør jeg – av og til kan det nesten bli for mye av det gode, hehe 😉

    6. Hvis jeg har ett bilde av en person foran meg så kan jeg se.
      Det er sant 🙂 Jeg har hatt noen besøk om natta som var skremmende.
      Jeg lukker meg veldig, er redd for å se noe jeg ikke vil se.

    7. Hanne: Ja det er jo ikke tvil om at evnene er der – men man får vel ikke “tildelt” mer enn man takler – så hvis du lukker deg så mye, betyr det nok at du ikke er helt klar for alt – enda =) Jeg har også opplevd en del ting som ikke var så veldig hyggelig..og jeg merker veldig godt når jeg har med negative energier å gjøre – for da får jeg problemer med å puste normalt – og av og til blir jeg faktisk kvalm også. Men jeg gjør ingen ting pr i dag for å prøve å utvikle evnene – så spøkelsene (eller energiene som jeg liker å kalle de) får bare komme til meg når de selv vil 😉

    8. Tror vi kommer borti mennesker på veien fordi det er noe vi skal lære eller lære bort.
      Det er ikke moro med de negative. Og de som er veldig redde, det er også skremmende å se.
      Jeg gjør å sånn, lar det som komme kommer. Jeg kaller dem også energier. Det er så rart, jeg føler meg hjemme sammen med dem 🙂 Er sikker på at jeg har ei med meg på kjøkkenet når jeg holder på der. Hun hjelper meg med krydring av maten, også nynner hun mens hun jobber tror jeg. Jeg begynner med det med en gang jeg går inn på kjøkkenet. Da kommer det mange salmer og litt eldre melodier til meg 🙂 Det er koselig.

    9. Hanne: Ja av erfaring er jeg helt enig i det – mennesker kommer inn i livet ens av en grunn..for lengre eller kortere perioder..og at der er viktig å gi slipp når tiden man er tildelt med dem, er over..selv om det av og til kan være vanskelig.
      Nei det er absolutt ikke noe moro med de – som sagt, jeg ser stort sett ikke annet enn skygger..dvs. jeg kan få veldig gode bilder sent inn i hodet mitt om hvordan de ser ut – men ikke at de fysisk er til stede. I alle fall..jeg har opplevd et par ganger at de negative energiene har blitt fysiske – og DET var ekkelt – med tanke på at jeg ikke så dem..huff..
      Men så koselig med hun som er sammen med deg på kjøkkenet..det er en energi som er verdt å få til å føle seg velkommen, det =D

    10. Det er sant 🙂
      Svarer i morgen. Må legge meg her. Har vært en tom dag 🙂 Sliten av å ikke gjøre noe.
      Sove godt og drømme søtt. Koselig å snakke med deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg