FRA KNALLBLÅTT TIL KRITTHVITT

..sånn ble bokstavelig talt resten av gårsdagen her.

Det var blitt et aldeles nydelig vær ute – knallblå himmel, med noen få skydotter her og der..så etter at jeg hadde vært med guttungen og sett på hybelen, hoppa jeg i tur-klærne, røska med meg sekken og trødde gassen i bånn for å komme meg ut av byen..(ikke særlig farlig, det da..med tanke på at det er lite futt i bakenden på kongen – er sikker på at jeg får ikke mer enn 120 på han – i fritt fall, hehe =)

I alle fall..den blå himmelen ble etter hvert erstattet med snøbyger – og det var noe så grønnjæklig også..skikkelig kritthvit snøstorm-tendenser, så vindusviskerne gikk for fullt på tur hjem..

Men i mellomtiden hadde jeg det helt fantastisk. Er veldig glad i Tjeldsundet, en god halvtimes kjøring utenfor Harstad – har mange, flotte plasser der som er stille og rolige – og havnet på en av dem i går også. 

Tusla rundt og tok litt bilder..


 

Så fyra jeg igang bålet, og stekte pølse til kveldsmat..og så kosa meg etterpå med kaffe og lomper med (meieri)smør og sukker på <3
(..og sjokolade??..ka dåkker snakke om..hehe =P )

Og så tusla jeg litt til – og tok enda flere bilder..

Denne saken kom tøffende forbi – men var likevel så langt borte, at det ble ikke noe bra kvalitet da jeg zoomet inn med mobilen..men-men..


 

Etter et par timer vurderte jeg å sette nesen hjemover – da var klokka passert 21.30, det var blitt overskyet og hadde begynte å blåse ganske surt – og i det fjerne så jeg snø-elingen som var på tur..og som sagt – det var reine, skjære snøstormen på tur hjem..yepp..d e vår i nord-Norge 😉


 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #friluftsliv #tur #turliv #utpåtur #natur #naturmenneske #snø #snøbyger #bål #bålkaffe #kveldsmat #tjeldsundet #nordnorge 

6 kommentarer
    1. Sååå koselig! og så herlig det så ut med bål og kos og varme..ja man må kose seg når man kan! ha en god ny dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg