SISTE INNSPURT

..da jeg hadde fått tint opp fingrene etter frokost, innså jeg plutselig en ting: I mårra er påsken over, og forpliktelsene står i kø!
Joda – jeg er som tidligere nevnt, uføretrygdet – men har da lovet å hjelpe venninna mi med å få ferdigstilt alt med huset før utgangen av april – så hun får lagt det ut for salg.

Ergo – i dag var siste dagen jeg kunne farte rundt i naturen som jeg lystet – i alle fall på en stund..så da var det bare å hive seg til, da. Ble kjørende litt for å jakte på sola – og endte opp i nabo-fylket, Nordland..nærmere bestemt Tjeldøya. (ca.1 times kjøring)

Ble ikke verdens beste bilde – tatt under fart – men her er jeg da på tur over brua til øya..og som dere ser – mektige fjell, her også 😉

Har vært her og surret mye før – men da har jeg bestandig tatt til venstre når jeg kom over brua..så i dag bestemte jeg i fellesskap med kongen, at vi går for høyre..og fant faktisk ut at det var rimelig bart oppover i skauen. Glad og lykkelig braut jeg kongekrabba mi nesten ned i vei-grøfta for at han skulle stå unna veien – og så traska jeg glad og lykkelig oppover bakkene. 

Nesten ikke snø…FANTASTISK!


 

Til slutt endte jeg opp på et sted der jeg kunne tenne bålet rimelig trygt, mellom noen steiner.

Vet ikke hvor lenge jeg satt der å bare storkosa meg..surra litt rundt og kikka på spennende steiner, stokker og vekster – og kjente på følelsen av å være..tja…jeg vet ikke…hjemme, på en måte….

Så dagen ble bare helt super – med første av-bæra skogstur i år – og sola varmet faktisk såpass mye, at jeg kunne ta av meg ullgenseren – og bare det er jo verdt å klappe i hendene for =)

Jadda…gamla liker selfies, hehe 😉

…sett sånn – det spirer og gror – også i nord 😉

#blogg #hverdag #hverdagsblogg #hverdagsliv #uteliv #natur #utpåtur #skogstur #vår #vårtegn #bål #kaffe #bålkaffe #lunsj #bålmat #turmat #tjeldøya #tjeldsund #nordland 

6 kommentarer

Siste innlegg