FINSK FROKOST OG NORSK LUNSJ

..okey..frokosten var vel ikke finsk, da..men den ble inntatt i Finland, hehe.

Da jeg kursa meg “feil” i går, og havna nordover i stedet for vestover – endte jeg opp et godt stykke forbi Kilpisjärvi i Finland.

Da jeg stoppa for kvelden, rigga jeg meg til med bål og god mat & drikke..og hadde en aldeles nyyydelig kvelds-stund for meg selv.

Det er ikke tvil om at det har vært noen minusgrader i løpet av natta – for da jeg titta på King Blaze i mårrest – var han helt hvit-rimete i barten…eeeh..på frontruta. Men jeg må bare si at jeg har en solid vinter-sovepose, pluss extrem-varianten av fjellduken – så jeg skal jobbe hardt for å klare å fryse..

Etter ei god natts søvn, var det tid for frokost – og det skortet ikke på ved der jeg var..så snart var bålet fyrt i gang, og kaffen sto å god-gjorde seg.

Frokost i det fri er bare heeelt fantastisk =D

Så var det dessverre på tide å sette nesen hjemover igjen – men først stoppa jeg i Kilpisjärvi og shoppa litt småting – samt brus til dama til guttungen..hun er verdens søteste skapning – så da hun sendt meg melding med spørsmål om å skaffe litt “finske-brus”..tja..det var jo en selvfølge, det <3

Okey..så var det tilbake til moderlandet… 😉

Med godt over 30 mil før jeg var hjemme igjen, tok det jo ei stund å kjøre. Så etter noen timer, tok jeg et lunsj-stopp på en rasteplass i Bardufoss…sånn ca. midt i Troms..hehe

Denne gangen var det primusen som ble fyrt igang – men kaffe er kaffe – og jeg storkosa meg i sola =D

Mett og god var det bare å sale gampen igjen, og komme meg hjemover..men så bare måtte jeg ta et bilde av et utrulig flott fjell (vet ikke hva det heter), og jeg er så innmari glad for at jeg har den bilen jeg har – for jeg bokstavelig talt kjørte opp i snøskavlen for å komme meg vekk fra veien, så jeg ikke skulle utgjøre fare for de som kom bak meg..

Jepp-jepp..og nå sitter jeg her da – hjemme i sofa og hangler – og lurer veldig på hva jeg skal fylle resten av dagen med. Har kun lyst å dra ut igjen – men økonomien er ikke enig i det – så jeg skal holde meg i ro, og spise meg litt god mat, se på film og garantert fylle noe rødt i glasset..og si hipp-hurra og  god påske =D

#blogg #hverdag #hverdagsliv #bil #tur #biltur #påske #påsketur #friluft #friluftsliv #bål #turmat #kaffe #bålkaffe #sovepose #soveute #frokost #lunsj #primus #norge #nordnorge #finland ######

 

 

4 kommentarer
    1. suttung: Ja som jeg har sagt før – jeg er utrulig heldig som kan leve livet mitt slik =) ..og hva kopp angår – ja – skulle absolutt det..men den jeg har, er en gave fra guttungen – så den er liksom gull verdt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg