GENIAL TUR-MAT

Som jeg nevnte i går, pakka jeg litt ting & tank i sekken og dro ut for å lage meg middag ute i det fri. Og FOR en deilig tur! Kjørte en halvtimes tid ut av byen, mot det som heter Tjeldsundet, og fant meg en nydelig, bortgjemt plass på noen berg nede ved havet.

Er veldig, veldig glad i å være ute – og lage mat på bål..og derfor blir det av og til noen morsomme kombinasjoner jeg duker opp med. (..er jo strengt tatt bare jeg selv som skal spise det jeg kokkelerer i hop – så jeg har hatt mange “prøv-og-feil” prosjekt under veis, hehe =P

I går ble det grovhakket løk som fikk syde i litt saltvann, mens jeg fresa litt falukorv på steikepanna..

Deretter blanda jeg falukorven oppi sammen med løken – og rørte inn en pose Rett-i-koppen og litt potetmos..

..og VOILA!! ..nydelig “lapskaus” ferdig på noen få minutter =D

Skikkelig moill-koza mæ!!

Utsikten var det ingen ting å klage på..hadde det fantastisk..hørte på bølgeskvulp og måkeskrik, mens jeg nøt en kopp (eller 4) med ettermiddags-bål-kaffe <3


 

Yepp..er bare å holde en (særdeles møkkete) tommel opp, for verdens beste livsstil =D

#blogg #hverdag #hverdagsliv #tur #utpåtur #turliv #friluftsliv #natur #hav #vår #middag #turmat #lapskaus #tommelopp #kos #sjelefred #tjeldsund #troms #nordnorge

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg