FINE FREDDAN´

Etter ei ganske ok natt, søvnmessig, var jeg lys våken kl.6 i mårres..og sto like godt opp og kosa meg med mårrakaffen før jeg vekte sønnen min og fikk han på jobb.

Deretter var det å få porsjonert ut all suppa jeg lagde i går – ble faktisk godt over 30 liter – og så lirka jeg meg av gårde for å få det levert. Og da mener jeg lirket meg av gårde. Kongen duver jo som om han skal få slagside hver gang jeg kjører over humper, og er det noe det er nok av i byen her nå, er det det.. Ok – de driver å graver og styrer i forbindelse med Harstad-pakken.. tunnel, rundkjøringer og gudane veit hva. Blir vel bra når det blir ferdig – men akkurat nå er det et mareritt å kjøre enkelte steder her. Så det tok sin tid før suppe-ekspressen kom i mål..

Vèl tilbake i byen igjen, parkerte jeg i sentrum for å kikke litt, og fordrive litt tid. Traff på ei venninne og tok en kjapp kopp kaffe sammen med henne, før jeg kursa meg videre. Kjente på kroppen at det var langt over lunsj-tid, så jeg kjørte meg en liten halvtime ut av byen, til Tjeldsundet, og inntok lunsjen der.

Kjørte ned fra hovedveien, og rigga meg til ned i fjær-steinene..ok..man hører jo bilene derifra – men det er såpass øde der, at i snitt kommer det vel èn bil i minuttet. Og DET overleve man..

Orket ikke ikke fyre igang bålet, for det blåste så mye, så jeg tok i bruk primusen i stedet så jeg fikk meg kaffe til de medbrakte ostesmørbrødene.

..hmm…gikk ikke heeeet etter planen å varme ostesmørbrødene  over primusen..hehe

Yepp..god og mett bar det hjemover igjen, for å fikse & sjaine det verste rotet i kåken. Skal ut på byen i kveld, med et vennepar som kommer hit på vors – og det gleder jeg meg kjempemasse til..

 

#natur #friluftsliv #friluftsmenneske #turmenneske #vinter #fjæra #fjære #snø #lunsj #kaffe #kaffekjele #primus #utpåtur #tjeldsundet #troms #nordnorge

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg